Fart på fra dag 1!

Der er travlhed på Tandklinikken Ågade i Hadsten. Det fornemmer man, når man træder ind i den store lyse reception. Der er en gejst og en arbejdsglæde, som smitter og med det samme får en til at føle sig godt tilpas. Travlhed var der allerede på klinikken, inden den åbnede – transformationen fra et tomt banklokale til en færdig tandlægeklinik skulle nemlig klares på kun seks uger!  


Da den tidligere arbejdsplads fik nye ejere, og arbejdskonceptet på klinikken i samme moment blev ændret, besluttede en gruppe kolleger at prøve noget nyt. Dét var starten på det særlige samarbejde, der i dag er på Tandklinikken Ågade. Klinikkens ni ansatte er alle på nær én gamle kolleger, og hele fem partnere ejer klinikken i fællesskab.  

Det skulle gå rygende stærkt!
Klinikken blev en realitet d. 1. maj 2014, da lejemålet i Ågade blev overtaget. Herefter skulle ombygning og montage i gang med det samme. Klinikken skulle nemlig stå klar til åbningsreception allerede fredag d. 13. juni – kun seks uger efter!
Lejemålet havde tidligere rummet en bank og bestod primært af ét stort lokale. Det betød, at klinikken skulle bygges op helt fra bunden. Udlejeren skulle bruge en måned på at bygge lokalerne om, og først derefter kunne Dentronic rykke ind og montere units, klinikrum og sterilisation. Det gav Dentronic blot seks reelle arbejdsdage, men klinikken blev alligevel helt færdig til åbningsreceptionen!

DentalSuite på et bord i hjørnet
Selvom klinikken først åbnede 16. juni for behandlinger, åbnede telefonen for bookinger allerede 1. juni, og midt i byggerodet blev et bord stillet op med en arbejdsstation. Derfra kunne der oprettes kunder i DentalSuite og fyldes aftaler i aftalebogen. Pigerne var heldigvis vant til at arbejde med DentalSuite igennem mange år, så undervisning i systemet var der ikke brug for. De fortæller, at de er glade for, at supporterne til gengæld hjalp dem med diverse opsætninger, så de kunne tage systemet fuldt i brug fra første dag.  

Planmeca units og Climo skabe
På klinikken står der blandt andet en Planmeca Compact i Touch og en Planmeca Sovereign unit. Begge er betrukket med lækkert gråt softpolster, og patienterne sætter stor pris på den gode stolekomfort. De kommenterer næsten dagligt på stolene, understreger Hanne, som især roser patientkomforten i deres Sovereign unit. ”Den bruger vi altid, når vi kan se, at der kommer handicappede eller gangbesværede patienter – eller nogen med rygproblemer… også meget små patienter sidder rigtig godt i den stol. Det forsøger vi at være opmærksomme på, når vi booker aftaler”. Samtidig får unitternes operationslamper ros. De giver et godt skarpt lys at arbejde ved, uden at patienterne bliver blændet. Klinikken er også meget tilfredse med deres flotte Climo skabsarrangementer.  

Dentronic uden tvivl
Dentronic er en mangeårig samarbejdspartner, og klinikken var aldrig i tvivl om, at det var Kjeld Petersen, de skulle ringe til med opgaven. ”Vi har hele vejen igennem haft fuld tillid til, at Kjeld havde styr på det hele, og at vi hos Dentronic fik den bedste  løsning til den bedste pris”, pointerer Hanne. ”Det har været en kæmpe hjælp, at de har sørget for det hele i forhold til indretning og udstyr. Det har jo gjort, at vi har kunnet lægge det fra vores arbejdsbyrde og ikke bruge ressourcer på det.

Hvem skal du kontakte
Hvis du også overvejer at bygge ny klinik eller renovere, skal du kontakte en af vores eksperter.  

Plandent
Vest:

Frits Gandrup, tlf: 20 40 07 44 eller på mail frits.gandrup@dentronic.dk
Peter Jacobsen, tlf: 60 43 88 61 eller på mail peter.jacobsen@plandent.dk

Øst:
Johnny Melohn, tlf: 20 11 15 46 eller på mail johnny.melohn@plandent.dk
Bo Blok, tlf: 28 19 18 44 eller på mail bo@fiskers-dental.dk