Nødklinik når (vand)skaden er sket

I sommeren 2011 blev tandlæge- og implantatklinikken Carlsro i Rødovre ramt af en voldsom vandskade, der betød at fire ud af klinikkens syv behandlerrum måtte lukkes øjeblikkeligt. Plandent kom til undsætning og efter fem uger stod en nødklinik klar til brug. Den hurtige indsats betød at klinikken kun måtte undvære de tre klinikrum i to dage.


Begrænset tab af omsætning
Efter besøg af Teknologisk Institut var klinikken nærmest i panik. Fire klinikrum, personalerum, panoramarøntgenrum og omklædning stod for øjeblikkelig nedrivning, og det ville i sig selv give et stort tab af omsætning.
Hurtigst muligt blev Plandent konsulteret, og heldigvis var serviceafdelingen klar med hurtig udrykning. Der blevet taget nogle hurtige beslutninger og efter kun 5 uger stod en nødklinik klar til brug, og tabet blev derfor begrænset til det minimale.

Flot nødklinik holder på patienterne
Carlsro tandlægerne var dybt bekymrede for om nødklinikken skulle etableres i kedelige skurvogne, der ville skræmme patienterne væk. Men bekymringen var heldigvis ubegrundet. Nødklinikken blev etableret i en nabobygning tæt på den oprindelige klinik og fremstår moderne og indbydende - selv patienterne bemærker at den ser flot og professionel ud. Også panoramaanlægget er flyttet med ud i nødklinikken, hvor det har fået et afskærmet rum.

Nødklinikken har været en positiv oplevelse
Nu hvor stormen har lagt sig, har sagen faktisk været en positiv oplevelse for tandlægerne: "Vi var glade og overraskede over, at løsningen, der blev præsenteret, ikke var baseret på gammeldags skurvogne, som man ser stablet i etager inde i København. Vi forestillede os , at hvert behandlerrum skulle være i én skurvogn, så lettelsen var stor hos både personale og tandlæger, da det viste sig at alt kunne være i én reel bygning, der fungerer som en hel klinik".

Genopbygning med nye muligheder
Nu hvor klinikken er blevet tvunget ud i en renovering, har de samtidig besluttet at ændre lidt på klinikindretningen. Plandent har foruden opbygning af nødklinikken også præsenteret forslag til forbedringer af den eksisterende klinik.

Nødklinik kan anbefales
Hvis uheldet er ude kan en nødklinik på det kraftigste anbefales. Det er vigtigt at få en funktionsdygtig klinik op at køre i en fart, så klinikkens tab begrænses og det samtidigt bliver unødvendigt at skulle henvise patienter til konkurrerende tandlæger. Sagen i Calsro blev hos Plandent styret af Servicechef Johnny Melohn, der har stor erfaring i byggestyring af etableringer i alle størrelser.


Hvem skal du kontakte
Hvis uheldet er ude, så er det med at finde en løsning i lysets hast.

Kontakt Johnny Melohn, mobil: 20 11 15 46 eller på mail johnny.melohn@plandent.dk