COVID-19
Råd & vejledning


Gode råd og informationer til klinikejere og jer på klinikken

COVID-19 har vendt op og ned på hverdagen, og det kan være svært at finde rundt i de mange nye regler.

Vi har på denne side samlet en række nyttige informationer, som både hjælper dig, der er klinikejer, og jer der arbejder på klinikken.

Derudover kommer vores eksperter med en række gode anbefalinger til dig, der har lukket klinikken og / eller kører på lavt blus.

Har I spørgsmål, står vi klar til at hjælpe jer på telefonnummer 43 66 44 44.


Anbefalinger til hygiejne og udstyr

Råd & vejledning til DentalSuite

Regler & hjælp fra staten

Andre relevante links (Tandlægeforeningen, Sundhedsstyrelsen, Styrelsen for Patientsikkerhed)          


ANBEFALINGER TIL HYGIEJNE OG UDSTYR .

Hvordan desinficerer jeg min unit?
Se hvordan du hurtigt, enkelt og skånsomt desinficerer din unit. Fjern alle slags bakterier uden at skade overfladerne på unitten.

Hvordan skyller jeg min unit igennem?
Husk at skylle jeres units igennem dagligt for at undgå vækst af kim og legionella. Martin viser, hvordan du kører et langt vandskyl på din unit.

Hvordan holder jeg kontoret rent?
Se hvordan du nemt og effektivt afspritter arbejdspladsen i receptionen.

Hvordan tømmer jeg min unit for vand?
Hvis unitten skal stå stille i længere tid, anbefaler vi, at du tømmer den, inkl. instrumentslangerne, for vand. Karsten viser, hvordan det kan gøres på unitter, der bruger waterline.

Hvordan skyller jeg min Planemca iTouch igennem?
Husk at skylle jeres units igennem dagligt for at undgå vækst af kim og legionella. Jesper viser, hvordan du kører et langt vandskyl på din iTouch unit.

Hvordan tømmer jeg min DAC autoklave?  
Skal din DAC autoklave stå stille i længere tid, anbefaler vi, at du tømmer den. Thomas viser her, hvordan du gør.

RÅD & VEJLEDNING TIL DENTALSUITE .

Hjælp til ”masseafsendelse” af SMS, e-Boks og mail

Hent vejledningen til, hvordan I håndterer masseudsendelser via SMS, mail og informationer gennem e-boks.

​​​​​​​

>> Vejledning til masseafsendelser via SMS, e-Boks og mail

Hjælp til aftaler i aftalebogen

Det er en god idé at registrere aflysninger af aftaler, der allerede ligger i aftalebogen. Download vejledningen her.


​​​​​​​>> Download vejledning til aftaler i aftalebogen

Hvordan lukker jeg Online Booking?

Har I Online Booking, og vil I gerne lukke ned for en periode, anbefaler vi, at I kontakter klinikkens webmaster, som midlertidig skal fjerne linket på jeres hjemmeside.

Sørg gerne for, at han/hun tilføjer en forklarende tekst, så patienterne bliver oplyst om, at de ikke kan benytte Online Booking lige nu.


Håndtering af fremtidige indkald

Fremtidige indkald håndteres således, at patienterne "bare" ligger og venter på, at I vælger at køre indkaldet igen.

Når I ønsker at genoptage indkaldet, kan Indkaldeprofilen justeres således, at I evt. kører for 1 måned eller mere ad gangen. Hvis I kører med autobook sættes denne op til at kigge nogle måneder frem i bogen, så der kan findes tider til alle.

Vores support og konsulenter hjælper jer gerne.

Hjemmearbejdsplads

Uanset hvor jeres klinik er med hensyn til hjemmearbejdspladser, er IT-Supporten altid klar med råd og vejledning for at finde den løsning, som passer til klinikken.

Har du allerede en hjemmearbejdsplads, og klinikken har adgang til FMK og CPR via DentalSuite Secure Connect, kan du med fordel se vores vejledninger og videoer på DentalSuite Support center.

​​​​​​​>> Download vejledning til hjemmearbejdsplads


Kontakt DentalSuite-supporten

Ring endelig til os på 43664488, hvis I har brug for yderligere hjælp.

REGLER & HJÆLP FRA STATEN .

• VEJLEDNING •

Kompensation for klinikkens faste udgifter

Som klinikejer har du mulighed for at ansøge om at få midlertidig kompensation for din kliniks faste udgifter.

Klik her og læs mere

• VEJLEDNING •

Kompensation for selvstændige

Kompensationsordningen gælder for virksomhedsejere, der ejer mindst 25% af virksomheden og selv arbejder i virksomheden.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

Midlertidig lønkompensation for lønmodtagere

Få råd og vejledning til den midlertidige lønkompensationsordning der er trådt i kraft til private virksomheder.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

Særligt om fravær, hjemmearbejde mv.

Få svar på spørgsmål om fravær pga. COVID-19.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

Personlig sparring

Her kan du få gratis vejledning om de udfordringer, du har som følge af COVID-19.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

Midlertidig udskydelse af betalingsfrister for moms, AM-bidrag og A-skat

Bliv klogere på, hvordan den midlertidige udskydelse af betalingsfrister kan hjælpe dig.

Klik her og læs mere

• VEJLEDNING •

Garantiordning for nye lån

Læs mere om garantier og lån til små, mellemstore og store virksomheder.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

Hvad gør jeg, hvis min medarbejder viser sygdomstegn?

Bliv klogere på, hvordan du skal forholde dig, hvis din medarbejder bliver ramt af COVID-19.

Klik her og læs mere


• VEJLEDNING •

GDPR og COVID-19

Hvornår må du som arbejdsgiver registrere og videregive oplysninger om dine medarbejdere og COVID-19?

Klik her og læs mere


ANDRE RELEVANTE LINKS .

Kontakt Tandlægeforeningen

Send en mail til:

Hvis du er klinikejer klinikejer@tdl.dk

Hvis du er ansat tandlæge    ansattetandlaeger@tdl.dk

Vedr. hygiejne, journaler eller tilsyn    mbo@tdl.dk / om@tdl.dk

HOTLINE - Styrelsen for patientsikkerhed

Ring på 70 20 02 66

Linjen er åben fra 9:00 - 22:00

for personale på sundheds-, ældre- og socialområdet.

Rådgivning om hvordan du skal forholde dig,
hvis der påvises COVID-19 hos en patient.